Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2020 07:38 - последният ЧОВЕК!
Автор: fun1001 Категория: Тя и той   
Прочетен: 1359 Коментари: 7 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

   "Последният човек" по Оруел буди спящите пред телевизора на Големия брат

   image





Аз питам

Стефан Цанев

Аз питам:

когато сеете страх‚

за да пожънете преданост - това не е ли фашизъм?

Аз питам:

когато превръщате истината

в продажна метреса - това не е ли фашизъм?

Аз питам:

когато от думичката "свобода"

се чува само да-да-да! - това не е ли фашизъм?

Аз питам:

когато върху своите лъжи слагате

маската на всеобща мечта - това не е ли фашизъм?

Аз питам не само онези‚

които го вършат‚ но и тези‚ които мълчат!

1972


image




Гласувай:
5



1. fun1001 - "..идваме късно"..
18.05.2020 07:41
1982

Из стихосбирката на Ст. Цанев "Спасете нашите души!"
БУЛАРТ, София.

СТРЕЛБА ПО НАШИТЕ ПОГРЕБАНИ СЪВЕСТИ

Стефан Цанев

(предговор към първото издание на "Нови задочни репортажи за

България - Когато часовниците са спрели" от Георги Марков - изд. къща

"П.К. Яворов", 1991)
цитирай
2. fun1001 - имам слабост,и пиетет към Стефан Цанев...даа,определено)
18.05.2020 07:45
...той винаги ми е давал.. Сила,Вяра,Надежда,Любов.. и..нежност..
а аз не обичам..кого да е...)

ето, днес, му "дойде времето"...
цитирай
3. fun1001 - ++
18.05.2020 08:05
Идвам късно. Човек трябва да отива при приятелите си навреме - или

никога.

Тази мисъл се вряза в мозъка ми, прекрачвайки прага на къщата, в която е живял до последните си дни Георги Марков в Лондон.

Качихме се на третия етаж. Мансардна стая.

- Това е кабинетът му.

Останах сам. Оглеждах се наоколо. Гледах с неговите очи.

Легло. Лампа над възглавниците.

Библиотечка. "Съвременник". "Септември". "Пламък". Български книги. Руски книги. Книги на английски език.

Бюро. Стол зад бюрото. Стар дървен стол.

В ъгъла пред бюрото - продънено кресло. За приятел. Един. (Може би там щях да седя, ако бях дошъл навреме.) Не посмях да седна.

Отсреща - гардероб. Няма дрехи. Пълен е с ръкописи. Архива му.

Върху гардероба съзрях оръфания калъф на пишеща машина. Приближих се като крадец. Свалих я. Сложих я на бюрото. Дълго се мъчих да я отворя. Отворих я.

........
цитирай
4. saankii - ..пауза.../като бай гоче,да си..преФърля комента тук, ако не ви дразни премноогоо)
18.05.2020 08:15

getmans1 написа:
И, кога ще е революцията ви ... не заради друго а, да си купя билет навреме ...


..значи, ти мислиш,че В Путин, е диктатор,демагог,Цар, и престъпник,ОК..
а, дебелият Буфосинхронист..от Банки..
ББ..,той..какъв е?
може би,ще намериш време за отг..в рамките на деня..
...никога, не е късно..за Революцията.на !! етаж..)
цитирай
5. fun1001 - когато, си готов.Учителят,ще дойде при теб...
18.05.2020 08:38
да ви призная, аз, не търся "новини, сензация,нито "важни"..теми..
ТЕ,сами ме намират..
отварям очи, сядам..и те политват..като бели гълъби, от моето Сърце )
каквоо му е нужноо повече на човек..корав залък, неудобна писалка..
и самотен сън..без сънища..
........
санчоо, санчоо, знаеш ли, кое..санчоо, е най Скъпото на Света..м? м?
)))
цитирай
6. milady - ... на Спомените на Ст.Цанев за Георги Марков..ще отделя..
18.05.2020 09:10
ще отделя специално време..

"Какво е искал да ни каже в предсмъртните си часове?

Последни думи към майка си?

Проклятие към убийците си?

Имената им?

Завещание към дъщеря си?

Или дълго скриван плач по България?"

из ,СТРЕЛБА ПО НАШИТЕ ПОГРЕБАНИ СЪВЕСТИ

Стефан Цанев
цитирай
7. fun1001 - ...не си ми приятен..тук, нагъл си,а и ме триеш..Червена Мухоморке.
19.05.2020 08:01

..нали казах,НЕ ме интересува..какво мислиш..
и ,не ме обикаляй..за мен си.."дървен галош"

7. krumbelosvet - Стефан Цанев пише "СТРЕЛБА ПО НАШИТЕ ПОГРЕБАНИ СЪВЕСТИ"
18.05 23:04
А требе "Стрелба по МОЯТА погребана съвест". Тоя галеник и певец на соца, сега станал по-антиком от американците.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: fun1001
Категория: Тя и той
Прочетен: 1584892
Постинги: 1175
Коментари: 8883
Гласове: 1564
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930